Blogi Velmu Unto Muut koirat Rölli † Santtu † Sini † Ruudun takana Kalenteri

Luonnetta testailemassa

3.5.2014

Tänään tosiaan lähdimme testailemaan Santun luonnetta Kääpiösnautserikerhon järjestämään luonnetestiin Somerolle. Paikan olin varannut jo joulukuun puolessa välissä, joten olin lievästi sanottuna ajoissa liikenteessä. Minä olen itse todella huono arvioimaan luonnetta, joten mitään odotuksia minkään suhteen ei ollut. Arjessa Santtu on minusta perustoimiva ja kaikkialla mukana mutkattomasti kulkeva koira. Ja kyllähän nuo pisteetkin siihen suuntaan viittaavat. 

I Toimintakyky 
+1, kohtuullinen

II Terävyys 
+3, kohtuullinen ilman jäljelle jäävää hyökkäyshalua

III Puolustushalu 
+1, pieni
-Minua puolustaessa on mukana tilanteessa, uskottavuus kuitenkin hukassa
-Itseään lähtee puolustamaan todella hyvin, mutta uhan tullessa lähelle lähtee etsimään minua

IV Taisteluhalu 
+3, suuri
-Leikkii hyvin, voi vähän peittää silmää tai läpsäistäkin, ei vaikutusta
-Taistelee hyvin pelkoaan vastaan
-Pimeässä etsi aktiivisesti koko ajan, vaikka ei löytänytkään heti

V Hermorakenne 
+1, hieman rauhaton
-Kuormittuu, mutta ei niin, että haittaisi menoa

VI Temperamentti 
+3, vilkas

VII Kovuus 
+1, hieman pehmeä
-Muistaa hieman huonoja asioita, tarvitsee hieman harkinta-aikaa

VIII Luoksepäästävyys 
+3, hyväntahtoinen, luoksepäästävä, avoin

Laukauspelottomuus 
+++, laukausvarma

Yhteensä 182p. 


Minua hieman harmittaa, ettei kääpiösnautsereille ole laadittu mitään ihannetta luonnetestin pohjalta. Löysin vain keskikokoisille snautsereille tarkoitetun ja siihen ihanteeseen Santtu istuisi taisteluhalua lukuun ottamatta. Luulisin kuitenkin, että ihannekäppänä olisi Santtua kovempi. On millainen on, Santtu istuu minulle kuin nenä päähän luonteensa puolesta ja siihen sopii olla tyytyväinen. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti